|
|
#211 |
|
Member
Drives: Toyota GT86
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
|
Vi får få til et treff utafor en kino 24. mai neste år, da har F&F 6 filmen premiere hvor det er diskutert at de skulle bruke en BRZ hehe.
Er ikke aktiv på andre forumer selv jeg heller, men tenkte å følge med litt på tsogn angående treff osv.
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Senior Member
Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
|
Er faktisk ikke så dumt å holde seg til EL-biler.. for noen ihvertfall..
Tesla Model S er det fortsatt ikke avgifter på. Så her kan man få en flott luksusdoning som kan ha opptil 7 personer (med småseter i bagasjerom), mye bagasjeromsplass, og akselerasjon på nivå med en M5 men til under en million med dagens el-bil avgifter. Tror ikke det er mange Nordmenn som vet om den! Bilen starter på samme prisnivå som GT86 i Norge. I USA koster den dobbelt så mye... Eneste EL-bil jeg kunne vurdert, eller vurderer den nesten. Kan til og med få god distanse på den. Hadde det ikke vært for at jeg kjørte veldig lange avstander i jobben i ny og ne så hadde jeg sterkt vurdert den til tross for at det eneste den har til felles med 86n er bakhjulstrekk og lavt tyngdepunkt. [ame="http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI"]2013 Tesla Model S - Driven - CAR and DRIVER - YouTube[/ame] Når det kommer til å få BRZ rimeligere.. Så fikk jeg dette svaret fra to forhandlere etter de hadde sjekket med Subaru i Oslo. Var ikke likt formulert, men begge forhandlere nevte det samme rundt garanti uten at jeg spurte om det.. Quote:
Fikk jo en liten indikasjon på at Subaru er håpløse når det kommer til modifisering av bil og garanti i det svaret.. Noe jeg har hørt om tidligere... Det var snakk om ettermontering av OEM LSD hos de som forhandler.. Og det kunne påvirket bilens garanti??
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Senior Member
Drives: GT86 DGM
Mentioned: 1 Post(s)
|
Elbil kan bli aktuelt når de har 1000km rekkevidde ved aktiv kjøring og maks 8 timers ladetid. Da, og KUN da kan det bli aktuelt. Jeg er typen som godt kan kjøre 1000km på en dag, bare for morro skyld. Jeg elsker å kjøre bil, det er terapi. Da kan man ikke sitte å være redd for å gå tom for strøm på vidda.
Angående garanti og OEM deler så kan man jo bare facepalme og vandre videre... |
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Senior Member
Drives: BRZ Ltd WRB
Mentioned: 3 Post(s)
|
Quote:
|
|
|
|
|
#216 |
|
Senior Member
|
5 års garanti..
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Senior Member
|
For å spesifisere.
Subaru Nybilgaranti: 5 år eller 100.000 kjørte kilometer, det som måtte inntreffe først. Lakkgaranti: 3 års garanti gis mot overflatekorrosjon og lakkskader som er forårsaket av material- og /eller produksjonsfeil. Garanti mot gjennomrusting: 12 år mot uforutsett gjennomrusting på bilens karosseriflater dersom dette skyldes material-/eller produksjonsfeil Toyota Nybilgaranti: 5 år / 160 000 km eller 1 år ubegrenset km Lakkgaranti: 3 år Gjennomrusting: 12 år Toyota EuroCare Når du kjøper en ny Toyota får du automatisk også Toyota Eurocare i 3 år. Skulle du få problemer med din nye Toyota i Norge eller i resten av Europa, står Toyota Eurocare til disposisjon. Vi har folk som hjelper deg med å finne løsninger på alle slags bilproblemer - 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Driftsstans, ulykke, tom bensintank, flatt batteri, mistet nøkler eller punktert dekk? Toyota Eurocare bistår - alt for å hjelpe deg på best mulig måte. |
|
|
|
| The Following User Says Thank You to RaceR For This Useful Post: | Thobjo (10-15-2012) |
|
|
#219 |
|
Member
|
Jeg drev å sjekket opp litt rundt import fra Tyskland... Da er det vist bare 3 års garanti.
Også må man også være obs på utstyrs-nivået. Er ikke sikkert man får en "nordisk" utgave av bilen om man importerer, da mangler for eksempel varmeseter... Husk at versjonen som selges i Norge har veldig mye utstyr som standard i forhold til i en del andre land. Men man sparer en del på å importere uansett, men jeg endte opp med å sette pris på 5 års garanti, og selv om det i utgangspunktet ikke skal ha noen betydning, så får man kanskje litt lettere hjelp og får et bedre kundeforhold til en norsk Toyota sjappe hvis man har kjøpt bilen der... |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Senior Member
|
Ny annonse på finn.no
Hvit GT86 med aerokit. Står sikkert i tyskland.. Skulle tro deler av salgstekst var oversatt av google. |
|
|
|
|
|
#221 |
|
Member
Drives: GT86
Mentioned: 6 Post(s)
|
Takk for mye god info, har regnet på dette selv og med litt "godsnakking" med selger ender en på en pris her i Norge fra forhandler som vanskelig forsvarer import mtp utstyr som "mangler".
Det en "sparer" taper en tilsvarende ved evt videresalg + en har mye bedre garanti hele veien. Om en har planer om å bygge om vesentlig eller ha bilen leeenge ser jeg poenget med import. Som nevnt over er vel den norske GT86en så bra utstyrt som det blir. |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Senior Member
|
![]() Yepp... Er omtrent det jeg har kommet frem til også etter å ha prøvd å finne alle mulige smutthull. |
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Member
|
Quote:
Jeg personlig er ikke så veldig fan av det... Tror det enten har kommet, eller kommer til å komme veldig mye som ser bedre ut av styling kits. |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Senior Member
|
Synes det ser rimelig bra ut.
Men, vingen er i drøyeste laget. Burde ikke vært fullt så høy.. Liker at bilen i annonsen har 2 eksosrør og ikke 4. 4 står ihvertfall ikke helt i stil med 200hk i mine øyner.. Men TRD kit bør kombineres med big brake kit... Denne ser veldig rett ut etter min smak! ![]()
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|