|
|
#169 |
|
Senior Member
Drives: GT86 DGM
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
|
Litt rart med den på hadeland som står. har de rett og slett en lagerbil som ikke blir solgt på 8 millisekunder? Har allerede snakka med selgeren min om å få overført den, men han kom med noe tåkeprat om at det var så dyrt å avbestille osv... Hadde min selger hatt en bil på lager med manuell hadde jeg tatt den nesten uansett farge...
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Member
Drives: Volvo S40 Sport '06 Black / GT86plz
Mentioned: 0 Post(s)
|
Kanskje mer for PR enn for salg å ha den liggende der?
Det er ikke akkurat lagt ut så mye info etc. Så vil vel tro det kun er for å "vise" den litt fram?
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Senior Member
|
Joa, men om det står 5km i annonsen og jeg hadde komt til Hadeland for å handle så nytter det ikke å komme med en bil med flere tusen km på klokka. Ergo bør det være en ubrukt bil. Rar måte å gjøre det på, med mindre de har en til bil de bruker som demo.
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Senior Member
Drives: BRZ Ltd WRB
Mentioned: 3 Post(s)
|
Quote:
|
|
|
|
|
#173 |
|
Senior Member
Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
|
Håper de snart kommer til bunns i ECU/motorproblemene..
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dl...-sporty-coupes |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Senior Member
|
Man har da garanti? Ikke noe å være redd for. Det er et dokumentert problem, så Toyota vil ikke lage noe trøbbel med dette.
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Senior Member
|
Sant det.
Men tid på verksted er tid på verksted. Noe jeg ikke har tid til å sulle med om man kjøper splitter ny bil.. Har dårlig erfaring med stadige verkstedbesøk pga. motorfeil etter å ha vært eier av MR2-roadster. (2001-2002 modellene) Det er en bil hvor det har vært ekstremt mange "havari" pga. katalysatorer som smuldrer og motorblokker som ikke var "optimale", som igjen lett fører til en ond sirkel av problemer. Det fikk jeg erfare på en tidsmessig og kostnadsmessig måte. Garanti og gratis reperasjon er flott, men frustrasjon og tidsfaktor er uansett en ulempe. Så av erfaring så stiller jeg meg småskeptisk inntil det motsatte er bevist. Men føler meg trygg på ene Toyotaverkstedet i Bergen. Ikke noe å utsette på service. Noe som vet hvordan Toyota Norge stiller seg til garanti om de på et vis finner ut av man kjører på bane? Eventuelt om man skulle kjørt med Toyo R888 (for å være konkurransedyktig i klasse 2 på autoslalom) Har hørt at Subaru har hatt dårlig tolleranse for slikt tidligere. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Senior Member
|
Lekte meg litt med avgiftstall igjen.. Hvordan få mest Bang for the Buck når det kommer til motor i Norge.
178 hk, hver hestekraft over der koster 2200kr i avgifter. Under 170g CO2, hvert gram med CO2 over det koster 1735kr i avgifter. 88915,- koster slike specs i avgifter. Å overstige disse grensene ser ut til å bli beskattet med en skikkelig luksusavgift sammenlignet med lavere effekt og utslipp. 146049,- er prisen for 200hk og 181g CO2. En økning på 55134,-Fra 178hk/170g CO2. For de som har litt avgiftsinteresse så er det en fin oversikt denne siden for å raskt se hvordan bilavgifter kalkuleres. 130KW skal være 174hk. Men kalkulatoren på toll.no gjør først maks HK utslag etter 178hk så jeg antar at sweetspot for å få mest HK for pengene er å legge seg under 179hk. Om de hadde klart å få plass til en kraftig nedtunet 178 HK utgave av FA20DIT (orginalt 300hk/400nm) med hyggelig forbruk og 270+ NM så hadde nok bilen solgt mye mer, ikke bare i Norge, men også i andre nordiske land og steder i verden med HK/CO2 avgifter. (Belgia f.eks, les litt her)Jeg hadde lett betalt 459K for en slik STI/TRD utgave! ![]() Noen som tror Toyota/Subaru kan lytte til den type forslag, eller ta info videre? *Love å drømme ihvertfall* ![]()
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Member
Drives: GT86 soon, Evo 6RS 700hp, IS220D 06
|
Mange her som faktisk har bestilt bil?
Jeg har bestilt en manuell i svart, med JBL stereo pakke, ryggekamera.. Og KW V3 coilovere og noen fete hjul er bestilt.. Samt TRD bakflipp, startknapp, Fikse litt på baklyktene, og bigbrake kitet fra TRD.. Noen som har hørt noe mer ang. kompressorkitet som kommer? Noen som har prøvekjørt både manuell og automat? Jeg har kun kjørt automat utgava i en 3-4 dager.. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Senior Member
|
Jeg har bestilt 6MT, mørk grå.
Har du sett bilder her på forumet av ryggekameraet? Det er utrolig stygt! TRD-kittet funker på hvit bil, men den gråe må være clean i mine øyne. :-) |
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Senior Member
|
Quote:
![]() Levering i januar?? Hva koster bigbrake kitet fra TRD og hvor er det bestilt fra? Kompressorkittet som kommer?? Jeg har lest så mye forskjellige rykter at hva som eventuelt kommer tør jeg ikke si lengre. Har jo vært snakk om NA, kompressor og tubo. Jeg tipper mest på en turbo utgave uten at jeg er noe sikker på det. Er turbo det har vært mest rykter rundt om BRZ. Turbo er mer hensiktsmessig med tanke på utslipp, noe Toyota har høyt fokus på. Toyota skal også satse mer på turboteknologi i fremtiden. Men NA eller kompressor passer jo bedre til "karakteren" til bilen... så... |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Member
Drives: GT86 soon, Evo 6RS 700hp, IS220D 06
|
Takk for det.
Leveringsdato 11. Januar hos forhandler er sagt, med forbehold.Nei har ikke sett ryggekamereat, har du bilde? TRD kitet ble for drøyt for min del, bortsett fra "flippen" på bakluka. Bigbrake kitet er noe rundt 30 000, ikke fått nøyaktig pris der enda - Leveres av Toyota. ![]() Må forresten få på en annen eksos og. Her og hadde TRD en fin en.. Hos Toyota her sier de at turbo er utprøvd, uten å lykkes - men at kompressorkitet er under utvikling. forøvrig så har HKS kommet med et kompressorkit allerede, som leverer ca 300hk, usikker på NM. |
|
|
|
|
|
#181 |
|
Vtec Jesus
Drives: 13 BRZ, 13 Golf R, 15 Audi S4
Mentioned: 5 Post(s)
|
Idk what's being said here but it sure seems like you guys are getting fucked out there.
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Senior Member
|
Quote:
Maybe you read my thread about EU prices or the other one about a lower powered model? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|