|
|
#253 | |
|
Member
Drives: GT86 soon, Evo 6RS 700hp, IS220D 06
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
|
Quote:
Jeg prøvde å bestille reg.nr ZZ 22222 - Men fant ut at det er ca 28 år frem i tid før vi kommer dit ![]() Fant også ut at forhandleren min tar 15 000 mer for bilen enn andre forhandlere idag.. hmm.. |
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Senior Member
Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
|
Quote:
____ Vindusshoppet litt på dekkonline.com. etter smale dekk med lite grep! :p Potenza RE 040 175/55 R17 81W - 1655,90 NOK Lurer på om disse hadde hatt en del merkbart mindre grep enn "ECO" dekkene som følger med. RE 040 er jo i utgangspunktet performance dekk.. 215 eco/touring vs 175 performance dekk? Noen som har formeninger om forskjeller? (175 dekkene måtte vært på 5,5" felg om det finnes til 86n) Nankang AS-1 165/50 R16 75V * - 497,10 NOK (Produseres også i 165/45-17, noe som heller ikke er stor nok rulleomkrets til kjøre lovlig med på gaten) Bare for å de dedikert til gøy banelek! :p Dekkene er jo billige, smale, og bør tåle litt temperatur siden det er "performance dekk". Måtte jo hatt rett felger til disse også (5" bredde om det finnes til 86n). Eller kunne man strekt slikt på noen vanlige 16x6" som man sikkert lett finner billig på finn.no og fint brukt de på bane? :p Alternativt, ta en skikkelig Chris Harris dersom disse passer :p |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Senior Member
Drives: GT86 DGM
Mentioned: 1 Post(s)
|
Får være måte på smale dekk. Tror nok Premacydekkene er smale nok og dårlige nok til å være morro.
Hadde vært artig å hatt ett sett med Toyo R888 eller noe slikt også, for banebruk. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Senior Member
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Senior Member
|
Hehe. Joda, sikkert morro i 10 minutter, til de dekka er utslitt. Og sikkert 'interessant' og foreta en nødbrems foran barnevogna som kom rett ut i fotgjengerfeltet....
Har troen på Premacydekka jeg. Tror de er et godt kompromiss for vei og morro, og så kan man heller sette på gateslicks om man skal pushe rundetider. |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Senior Member
|
Space-saver dekka blir nok fort utslipp på tørt!
Men de andre er vanlige performance dekk... Var jo bare de dyre 175/-55-17 man kunne kjørt med på veien. Og tviler på at man finner passende felger som gjør at man har lyst til å leve med de.. Er ikke at man får så mye mindre grep uansett. Er jo gummiblanding og dekktrykk opp imot bilens vekt som er det viktige.. Om de ikke hadde hatt nevneverdig mindre grep enn Primacy dekkene så hadde jeg ikke vurdert de engang. For alt jeg vet så kan de ha omtrent akkurat like mye grep (eller mer?) med rett dekktrykk. Om de hadde vært en del dårligere så hadde man uansett hatt 10- ganger så mye grep med de dekkene på sommeren enn man har med vinterdekk på skikkelig dårlig vinterføre. Er bare å tilpasse farten etter forholdene. Noe man gjør om vinteren og noe folk gjorde i bilene sine for 30 år siden når grepet var mye lavere enn idag. Er ikke så vanskelig som folk skal ha det til... R-888 er jo det alle gutta på vestlandet bruker i autoslalom. Skal man konkurrere i klasse 2 (noe 86n går innunder om den er orginal eller modifisert) så er de dekkene et must om man skal henge med. Til lekekjøring på bane så hadde ikke JEG vurdert å kjørt med de ihvertfall.. Det finnes berg og dal baner og tog for de som vil at man gå på skinner... ;p Har jo sett samme tendens i BMW klubb tidligere. R888 under time-attack. Vanlige dekk for folk flest ellers.. Godt mulig at det er annerledes på de større banene rundt om i Norge... Semi-slicks sliter sykt på bremser og bilen generelt. Jeg vil også påstå at man får det mindre morro... |
|
|
|
|
|
#259 |
|
Senior Member
|
Joda, man får det nok mindre morro med R-dekk. Men det er noe med å kjøre på bane når sporvalget begynner å sitte også... Har kjørt RX-7 med godt feste og det var en FRYD når det begynte å bli god flyt på sakene. Erfaringen fra vanlig bil med vanlige dekk på bane er at dekkene gir seg akkurat når det begynner å bli morro.
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Senior Member
|
Jeg kjører med Michelin pilot super sport på fremdekkene på Cooperen.. Fint kompromiss på den bilen til vei, og lett banebruk
![]() Men er nok gøyere med Primacy dekk på gata på 86n. Ser jo behovet for skikkelige banedekk om man har planer om å kjøre en god del sammenhengende... Så skal ikke si meg uening med deg! ![]() Synes det er mest morro når det slipper jeg.. :p Men er jo ikke morro å ødelegge dekk pga. overoppheting.. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Senior Member
|
Funnet deg vinterfelger (og dekk) da?
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Senior Member
|
Advanti Raptor felger i en eller annen dimensjon.De kommer ikke i 17x7, så jeg tror jeg skal gå for 17x7,5. Mulig jeg setter sommerdekka på dem og vinterdekk på originalfelgene, får se hva som blir finest.
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Senior Member
|
Nice!
Tror de passer fint til bilen! Jeg likte de veldig godt! ![]() Edit: Jeg hadde nok byttet om vinterfelger og sommerfelgene. De felgene såg mye bedre ut enn felgene som følger med bilen.. Er jo også mer praktisk slik at du ikke ender opp med bredere vinterfelger på dekk som kanskje er smalere.. Edit 2: Men så var det jo det om du skal ha 17" eller 18" på sommer, og eventuelt hvilke felger du skal ha dersom du skal ha deg R888 på felg også.... Skal ikke være lett.. :p Last edited by RaceR; 10-30-2012 at 11:41 AM. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Senior Member
|
De er enda finere i virkeligheten. Får bare håpe de to gråfargene ikke kræsjer totalt. De var ikke så ille dyre heller.
Tror jeg skal gå for Dunlop SP Ice Sport dekk. Vi har ikke mye snø her på sørvestlandet, så asfaltytelse er viktigere. Likte også at de får god score på styrefølelse. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Senior Member
|
Er vel ikke akkurat så ekstremt mye snø i Bergensområdet heller. Men noen vintre har jo mer snø enn andre..
Når jeg ikke jeg studert årets vinterdekk test, men jeg tenker motsatt når det kommer til vinterdekk. Om jeg kjører på bar eller våt asfalt så har jeg uansett nok grep. Det er på is, vått, sleipt og slurpete snøføre man har har minst grep. Så jeg fokuserer heller på dekkene med best score på is og snø.. Er på slikt føre man lettere kan komme ut for en ulykke om man ikke klarer å stoppe eller skulle sklidd ut. Også under slike forhold man kan trenge det kan man få av grep til fremkommelighet med en "lav" sportsbil... Den dagen man eventuelt står og spinner i en lang bakke i en oppkjørsel er den dagen man skulle ønske man hadde de absolutt beste dekkene til de forholdene. Når det er sagt så er det nok uansett marginale forskjeller på dekkene i toppen av testen.. |
|
|
|
|
|
|
|
| Thread Tools | Search this Thread |
|
|