|
|
#225 |
|
Senior Member
Drives: GT86 DGM
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
|
Da fikk jeg gode nyheter fra selgeren min. Bilen er produsert og lastet på båt. Levering Malmø 27.11 og så ca 10 dager frakt til Sandnes. Noen dager med klargjøring osv så ser det veldig bra ut for levering medio desember!
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Senior Member
Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
|
Gratulerer så mye Atle!
Høres ut som det blir en god jul, og en utrolig gøy vinter for deg!
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Member
Drives: Toyota GT86
Mentioned: 0 Post(s)
|
Quote:
![]() Si ifra om hvordan bilen er på vinterføre når du har fått testet litt. ![]() Skal du kjøre pigg/piggfritt forresten? |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Senior Member
|
Piggdekk er ikke å anbefale om man "kosekjører en del" .Jeg slet ut/slet ned 95% av piggene på en sesong pga. av litt "inspirirert kjøring" på våt asfalt. Det var med splitter NYE piggdekk på en BMW. Absolutt ikke bra for piggdekk å komme fra sidelengs fra snø og over på asfalt f.eks...
RWD+LSD+SNØ=WIN! Hva slags felger skal du ha og hva blir felgplanene?? |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Member
Drives: GT86 soon, Evo 6RS 700hp, IS220D 06
|
Heldiggris.. Har ikke hørt ett ord om min enda.. Fortsatt 11. jan som gjelder.. Solgte lexusen idag, så skal leie en avensis hos toyota frem til den kommer.
Eksos, felger og coilovere blir handlet neste uke, sammens med masse gromdeler til evoen..
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Senior Member
|
Quote:
![]() Hvor mye må du ut med for leie av Avensisen? Jeg fikk kjøre avensis i et par dager i fjor når det var noe rot med MR2 Roadsteren. Kommer til å bli en ufattelig overgang fra Avensis til GT86. Blir som å gå fra en båt med hjul til en gokart.. :p Avensisen jeg hadde var litt morro da.. Pedaler på passasjersiden også
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Senior Member
|
Kommer til å kjøre piggfritt uansett. Vi har glatt føre toppen en uke i året her i sørvest, resten er bare surt og guffent. Felger har jeg ikke aning på, får se hva jeg finner som ser ok ut.
Har kjørt awd+lsd+snø, det er hysterisk morro. Regner med det er nesten like morro med rwd.
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Member
Drives: GT86
Mentioned: 6 Post(s)
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Senior Member
|
Test av piggfrie dekk: http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eks...dekktest-2012/
Jeg hadde nok gått for noen av de dekkene med score på over 7,3. Du kan jo se på egenskaper. Hadde kanskje følt meg tryggere ved å styre unna continental siden jeg har hørt en del som ikke er fornøyd med hvor god de er etter 2 sesonger og hvor raskt de slites. To fine nettbutikker for å kjøpe dekk: Dekkonline.no (ekstremt utvalg og god priser) Interdekk.no (Fikk utrolig god service hos de engang og gode priser) Når det kommer til felger så er jeg litt grønn. Skal du ha 16 eller 17" på vinteren? Skal du ha TPMS sensorer i de? Jeg ville nok hatt det. Dersom jeg skulle hatt 17" på både vinteren og sommer så hadde jeg brukt orginalfelgene på vinter og heller kjøpt nye 17" felger til sommerdekkene. 205/50-17 er bare 1,8% større enn orginaldimensjon, jeg hadde nok gått for den dimensjonen på vinteren. Greit å ha litt sidekant på vinteren og ikke alt for breie dekk.
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Senior Member
|
Ser Dunlop kommer bra ut på de områdene som er viktigst for meg; Oppførsel på våt og tørr asfalt. Den uka med snø i året skal jeg heller klare å kjøre litt forsiktig (yeah, right!)
Skal sjekke litt priser og se hva som er hva. Noen som har bilder av fine 17" på mørk grå '86'? Er veldig usikker på hjulfarge som funker på mørk grå. Liker veldig godt svarte felger med chromekant, men tror ikke det 'funker' på grå bil. |
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Member
Drives: GT86 soon, Evo 6RS 700hp, IS220D 06
|