View Single Post
Old 10-30-2012, 11:05 AM   #258
RaceR
Senior Member

Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Space-saver dekka blir nok fort utslipp på tørt!

Men de andre er vanlige performance dekk...

Var jo bare de dyre 175/-55-17 man kunne kjørt med på veien. Og tviler på at man finner passende felger som gjør at man har lyst til å leve med de..
Er ikke at man får så mye mindre grep uansett. Er jo gummiblanding og dekktrykk opp imot bilens vekt som er det viktige..
Om de ikke hadde hatt nevneverdig mindre grep enn Primacy dekkene så hadde jeg ikke vurdert de engang. For alt jeg vet så kan de ha omtrent akkurat like mye grep (eller mer?) med rett dekktrykk.

Om de hadde vært en del dårligere så hadde man uansett hatt 10- ganger så mye grep med de dekkene på sommeren enn man har med vinterdekk på skikkelig dårlig vinterføre.
Er bare å tilpasse farten etter forholdene. Noe man gjør om vinteren og noe folk gjorde i bilene sine for 30 år siden når grepet var mye lavere enn idag. Er ikke så vanskelig som folk skal ha det til...

R-888 er jo det alle gutta på vestlandet bruker i autoslalom. Skal man konkurrere i klasse 2 (noe 86n går innunder om den er orginal eller modifisert) så er de dekkene et must om man skal henge med.
Til lekekjøring på bane så hadde ikke JEG vurdert å kjørt med de ihvertfall.. Det finnes berg og dal baner og tog for de som vil at man gå på skinner... ;p
Har jo sett samme tendens i BMW klubb tidligere. R888 under time-attack. Vanlige dekk for folk flest ellers.. Godt mulig at det er annerledes på de større banene rundt om i Norge...
Semi-slicks sliter sykt på bremser og bilen generelt. Jeg vil også påstå at man får det mindre morro...
RaceR is offline   Reply With Quote