View Single Post
Old 10-11-2012, 08:21 PM   #213
RaceR
Senior Member

Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Er faktisk ikke så dumt å holde seg til EL-biler.. for noen ihvertfall..

Tesla Model S er det fortsatt ikke avgifter på. Så her kan man få en flott luksusdoning som kan ha opptil 7 personer (med småseter i bagasjerom), mye bagasjeromsplass, og akselerasjon på nivå med en M5 men til under en million med dagens el-bil avgifter. Tror ikke det er mange Nordmenn som vet om den!
Bilen starter på samme prisnivå som GT86 i Norge. I USA koster den dobbelt så mye...
Eneste EL-bil jeg kunne vurdert, eller vurderer den nesten. Kan til og med få god distanse på den. Hadde det ikke vært for at jeg kjørte veldig lange avstander i jobben i ny og ne så hadde jeg sterkt vurdert den til tross for at det eneste den har til felles med 86n er bakhjulstrekk og lavt tyngdepunkt.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI"]2013 Tesla Model S - Driven - CAR and DRIVER - YouTube[/ame]

Når det kommer til å få BRZ rimeligere.. Så fikk jeg dette svaret fra to forhandlere etter de hadde sjekket med Subaru i Oslo. Var ikke likt formulert, men begge forhandlere nevte det samme rundt garanti uten at jeg spurte om det..
Quote:
Vi kan bestille en basisutgave, pris kr 414.900, men det er uvisst når bilen kan leveres. Ettermontering av LSD vil mest sannsynlig ikke være økonomisk forsvarlig og vil kunne påvirke bilens garanti.
Så ikke aktuelt å tenke på basisutgaven for min del. LSD er must! Girutvekslingen er nok absolutt å foretrekke også! LSD måtte blitt ettermontert noe som ikke hadde fristet hos å gjøre hos Subaru siden de virker litt vrange. Om man hadde ettermontert LSD så hadde ikke besparelsen vært stor nok med tanke på alt utstyret som forsvinner.

Fikk jo en liten indikasjon på at Subaru er håpløse når det kommer til modifisering av bil og garanti i det svaret.. Noe jeg har hørt om tidligere...
Det var snakk om ettermontering av OEM LSD hos de som forhandler.. Og det kunne påvirket bilens garanti??
RaceR is offline   Reply With Quote