View Single Post
Old 09-09-2012, 02:21 PM   #123
RaceR
Senior Member

Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Mentioned: 2 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Video av Fredric Åsbø i 86n:http://www.autofil.no/901162/her-vis...ig-skal-gjores

Prøvekjørte bilen forrige uke. Fantastisk handling og det meste, men motor og girkasse var ikke helt til forventningene. Mangelen på bunndrag var mer tydelig enn jeg trodde, og var ikke like mye krutt på toppen som jeg da hadde håpet på. Men godt girkassen ødela ekstra for inntrykket av motoren.
Syntes girkassen var brukbar med det samme, men etter litt så var det som motoren gikk på tomgang med engang jeg ikke var på gassen. Det resulterte i at når jeg gikk på gassen så måtte girkassen/motoren først matche turtallet og så kom akselerasjonen. Det føltes selvsagt ikke noe særlig "smooth" og var ganske irriterende til tider.. Andre som har opplevd den tendensen?
Usikker på om bilen gjorde det med engang jeg begynte å kjøre den, eller om begynte å oppføre seg slik etterhvert. Ble uansett ikke komfortabel med automatgirkassen. Ikke at jeg er noe særlig komfortabel med girkasser som ikke er manuelle.. men men...
Prøvde såvidt jeg vet alle moduser på den, og kameraten jeg hadde med som passasjer reagerte på girkassen også...

For å sitera Atle her:
Quote:
Etter ca 500m kjørt distanse var det klart at automatkassa er søppel. I alle fall hadde jeg aldri klart å leve med en slik girkasse. Rykk og napp, nøling og generelt irriterende oppførsel. Den er bra i 'sport' når man har høyt turtall og er i 'banemodus'. All annen kjøring er kassa et irritasjonsmoment. Så er det sagt.
God beskrivelse! Slik opplevde jeg den også...

Balansen i bilen var utrolig fin, og diffsperren fungerte veldig tilfredsstillende!
*host, kremt* Ikke at jeg vet noe om det siden jeg aldri koblet ut all elektronikk som jeg fikk ganske streng beskjed om.. *"engelring" over hodet*
RaceR is offline   Reply With Quote