follow ft86club on our blog, twitter or facebook.
FT86CLUB
Ft86Club
Delicious Tuning
Register Garage Community Calendar Today's Posts Search

Go Back   Toyota GR86, 86, FR-S and Subaru BRZ Forum & Owners Community - FT86CLUB > FT86CLUB Shared Forum > Regional Forums > EUROPE


User Tag List

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08-23-2012, 05:25 PM   #113
Thorann
Member
 
Join Date: Dec 2011
Drives: Volvo S40 Sport '06 Black / GT86plz
Location: No(r)Way
Posts: 32
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Det høres raskt ut! Men, det stemmer sikkert da. Moro i så fall!

Bare lurte siden det hørtes ut på Toyota folka når de var på rundreise premiera med GT86ene som at de som bestilte da ikke fikk den før april-ish. Men, da har det sikkert blitt mer folkelige ventetider heldigvis!
Thorann is offline   Reply With Quote
Old 08-23-2012, 05:27 PM   #114
atledreier
Senior Member
 
Join Date: May 2012
Drives: GT86 DGM
Location: Sandnes, Norway
Posts: 623
Thanks: 22
Thanked 197 Times in 110 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Jeg har fått øra tutet fulle med at det står leveringstid januar, men at det sannsynligvis blir noe før, november/desember. Men jeg tror det ikke før jeg får se det. Håper på en måte det blir sent nok til at de rekker å fikse opp i VVT-aktuatorene sine og andre småfeil som blir oppdaget.
atledreier is offline   Reply With Quote
Old 08-24-2012, 05:15 PM   #115
n4stym4n
Member
 
Join Date: Aug 2012
Drives: White GT86
Location: Norway
Posts: 17
Thanks: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quote:
Originally Posted by BAE View Post
Muligens denne:
Ingenting som er så galt at det ikke er godt for noe -en klar og tydelig demonstrasjon av noe av "ekstrautstyret" vi ikke bruker til daglig (les: sideairbag)
Hvor fant du bildet forresten? Har letet litt, men ikke klart å finne noen samletråd for "wrecked FR-S/BRZ/GT86"
n4stym4n is offline   Reply With Quote
Old 08-24-2012, 05:17 PM   #116
atledreier
Senior Member
 
Join Date: May 2012
Drives: GT86 DGM
Location: Sandnes, Norway
Posts: 623
Thanks: 22
Thanked 197 Times in 110 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Bildet lå vel på Dagbladet eller hvor det nå var.... Så det i media her om dagen.

Andre enn meg som er litt bekymret for 'idle issue' saken?
atledreier is offline   Reply With Quote
Old 08-24-2012, 06:41 PM   #117
BAE
Senior Member
 
BAE's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Drives: BRZ Ltd WRB
Location: Stavanger, Norway
Posts: 235
Thanks: 113
Thanked 49 Times in 30 Posts
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Quote:
Originally Posted by atledreier View Post
Bildet lå vel på Dagbladet eller hvor det nå var.... Så det i media her om dagen.

Andre enn meg som er litt bekymret for 'idle issue' saken?
Det var en som hadde postet bildet på trim-4-eldre.com. Er du der? Bilforum for Rogaland med masse gærninger :-)

Jeg har hørt folk snakke om dette tomgangsproblemet. Noe som skjer når ACen slår inn i en viss modus. Jeg har ikke opplevd dette. Det er veldig lav tomgang på bilen. Kun 600 rpm. Jeg har bestillt software en oppgradering fra EcuTek. Han setter tomgangen til 800 rpm som andre biler. Da er problemet ihvertfall borte og det er noen små ekstra ponnier som legger seg over hele turtallsområdet :-)
__________________
Enkei RPF1/K&N/Perrin crank pulley/Visconti Stg1/Perrin catback and overpipe/KW V3
BAE is offline   Reply With Quote
Old 08-24-2012, 08:06 PM   #118
Thobjo
Member
 
Join Date: Aug 2012
Drives: GT86
Location: Norway
Posts: 99
Thanks: 71
Thanked 23 Times in 18 Posts
Mentioned: 6 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
EcuTek virker heftig med Launch Control, No Lift Shift, effektøkning etc.
0-100 på 5,9 er imponerede.

Håper du holder oss oppdatert BAE hjelper oss som smører for harde livet med tålmodighet gjennom vinteren.
Thobjo is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2012, 03:55 AM   #119
atledreier
Senior Member
 
Join Date: May 2012
Drives: GT86 DGM
Location: Sandnes, Norway
Posts: 623
Thanks: 22
Thanked 197 Times in 110 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Så på den chippen. Virka ganske bra, men får se om ikke jeg beholder den original en stund i alle fall.
atledreier is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2012, 11:49 AM   #120
BAE
Senior Member
 
BAE's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Drives: BRZ Ltd WRB
Location: Stavanger, Norway
Posts: 235
Thanks: 113
Thanked 49 Times in 30 Posts
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Quote:
Originally Posted by Thobjo View Post
EcuTek virker heftig med Launch Control, No Lift Shift, effektøkning etc.
0-100 på 5,9 er imponerede.

Håper du holder oss oppdatert BAE hjelper oss som smører for harde livet med tålmodighet gjennom vinteren.
I tillegg til det du nevner tar den bort mye av moment dippen fra 3-4700 rpm. Den er merkbar. Jeg er veldig fornoyd med momentet den lille motoren leverer opp til 3000. Det er bra for hverdagskjoring. Og saa er den frisk fra 4700 til 6700 foer den moeter litt veggen. Mappingen til EcuTek forbedrer momentet imidten og helt paa top og lofter turtallssperra til 7800 rpm. Tror du akkurat klarer 100 kmt paa 2.gir. Har tro paa dette. Skal synse litt rundt dette naar jeg har faatt det installert.
__________________
Enkei RPF1/K&N/Perrin crank pulley/Visconti Stg1/Perrin catback and overpipe/KW V3
BAE is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2012, 04:44 PM   #121
Thobjo
Member
 
Join Date: Aug 2012
Drives: GT86
Location: Norway
Posts: 99
Thanks: 71
Thanked 23 Times in 18 Posts
Mentioned: 6 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Da var første settet med felger kjøpt inn, 18" OZ Ultraleggera i gull.

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=11627

Samme størrelse og dekkdim som her.
Så da gjenstår det å se hvordan det blir i virkeligheten, har lenge hatt lyst til å prøve gullfelger på blå bil og tror det kan bli bra så lenge blåfargen er mørk nok.

(har enda ikke sett verken bilens farge eller nyansen på felgene på ekte)

Vedlegg med ca bilde fra tirerack:
Attached Images
File Type: pdf WheelsOnVehicle.pdf (43.0 KB, 31435 views)
Thobjo is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2012, 07:14 PM   #122
atledreier
Senior Member
 
Join Date: May 2012
Drives: GT86 DGM
Location: Sandnes, Norway
Posts: 623
Thanks: 22
Thanked 197 Times in 110 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
18" funker veldig bra på '86en!
atledreier is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2012, 01:21 PM   #123
RaceR
Senior Member
 
Join Date: Dec 2011
Drives: 2010 Cooper S, 74 Beetle
Location: Norway
Posts: 726
Thanks: 239
Thanked 252 Times in 124 Posts
Mentioned: 2 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Video av Fredric Åsbø i 86n:http://www.autofil.no/901162/her-vis...ig-skal-gjores


Prøvekjørte bilen forrige uke. Fantastisk handling og det meste, men motor og girkasse var ikke helt til forventningene. Mangelen på bunndrag var mer tydelig enn jeg trodde, og var ikke like mye krutt på toppen som jeg da hadde håpet på. Men godt girkassen ødela ekstra for inntrykket av motoren.
Syntes girkassen var brukbar med det samme, men etter litt så var det som motoren gikk på tomgang med engang jeg ikke var på gassen. Det resulterte i at når jeg gikk på gassen så måtte girkassen/motoren først matche turtallet og så kom akselerasjonen. Det føltes selvsagt ikke noe særlig "smooth" og var ganske irriterende til tider.. Andre som har opplevd den tendensen?
Usikker på om bilen gjorde det med engang jeg begynte å kjøre den, eller om begynte å oppføre seg slik etterhvert. Ble uansett ikke komfortabel med automatgirkassen. Ikke at jeg er noe særlig komfortabel med girkasser som ikke er manuelle.. men men...
Prøvde såvidt jeg vet alle moduser på den, og kameraten jeg hadde med som passasjer reagerte på girkassen også...

For å sitera Atle her:
Quote:
Etter ca 500m kjørt distanse var det klart at automatkassa er søppel. I alle fall hadde jeg aldri klart å leve med en slik girkasse. Rykk og napp, nøling og generelt irriterende oppførsel. Den er bra i 'sport' når man har høyt turtall og er i 'banemodus'. All annen kjøring er kassa et irritasjonsmoment. Så er det sagt.
God beskrivelse! Slik opplevde jeg den også...

Balansen i bilen var utrolig fin, og diffsperren fungerte veldig tilfredsstillende!
*host, kremt* Ikke at jeg vet noe om det siden jeg aldri koblet ut all elektronikk som jeg fikk ganske streng beskjed om.. *"engelring" over hodet*
RaceR is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2012, 01:39 PM   #124
atledreier
Senior Member
 
Join Date: May 2012
Drives: GT86 DGM
Location: Sandnes, Norway
Posts: 623
Thanks: 22
Thanked 197 Times in 110 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Jeg testa aldri bilen uten elektronikken av heller *kremt*

Fikk heller aldri testa om den kunne spinne rundinger og slikt... Neida, ikke jeg nei!

Vel, kommentaren jeg fikk fra selgeren var "la det gjerne være litt bakdekk igjen når vi får den tilbake". Jeg tok det som en tillitserklæring og kjørte relativt fornuftig. Problemet er bare at bilen TIGGER om å bli rævkjørt! 8)

Gleder meg til neste prøvetur når bilen er innkjørt. Hadde ikke hjerte til å ta den alt for hardt når den hadde 50km på klokka.
atledreier is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 11:34 AM   #125
Geir
Member
 
Join Date: Sep 2012
Drives: Toyota GT86
Location: Norway, Lillestrøm
Posts: 55
Thanks: 3
Thanked 3 Times in 2 Posts
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Flere nordmenn her ja.

Siste nytt på leveringstider nå er januar, bortsett fra hvis du skal ha svart bil med svart interiør, eller rød bil med svart interiør. Da kan du få bilen allerede i oktober.

Har ikke bestilt selv ennå fordi jeg fortsatt er litt usikker på fargevalg, og jeg har tenkt å vente med å få den levert til april neste år, slik at jeg starter med den på sommersesongen.

Grubler fælt om dagen på det med fargevalget. Hadde rød vært metallic så tror jeg at jeg hadde gått for det, derfor heller jeg faktisk mot den oransje. Ulempen med det er at svart/rødt interiør (som jeg likte) sannsynligvis ikke passer særlig en oransje bil...

Svart bil syntes jeg "gjemmer bort" bilen mye men der gjør svart/rødt interiøret seg veldig bra.

Hvilke fargevalg har dere andre som har kjøpt/planlegger å kjøpe tatt?
Geir is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 12:39 PM   #126
atledreier
Senior Member
 
Join Date: May 2012
Drives: GT86 DGM
Location: Sandnes, Norway
Posts: 623
Thanks: 22
Thanked 197 Times in 110 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Garage
Vi har bestilt DGM. Men om jeg kan få en rød neste måned vurderer jeg SERIØST å endre bestillingen min.....
atledreier is offline   Reply With Quote
 
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 02:03 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.3.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.